18 فروردين 1399
En | 
آزادراه تهران- شمال بطور رسمی افتتاح شد

آزادراه تهران- شمال بطور رسمی افتتاح شد

تاریخ انتشار: 1398/12/06|   بازدید: 91 |  print

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز قطعه یک آزادراه تهران - شمال ۲۴ سال بعد از کلنگ زنی آن امروز با حضور رییس‌جمهوری افتتاح و از پنجشنبه 8 اسفند ماه زیر بار ترافیک خواهد رفت تا مسافران شمال با عبور از این آزادراه مسیر رسیدن به آن منطقه را با مسافت کمتری طی کنند.

قطعه یک آزادراه تهران - شمال ۱۷ سال فعالیت پیمانکاران چینی 17 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما پس از روی کار آمدن دولت یازدهم پیشرفت فیزیکی آن به ۸۵ درصد رسید و امروز شاهد اتمام عملیات عمرانی در این اَبَرپروژه‌ راهسازی کشور هستیم.

منطقه یک آزادراه تهران - شمال 40 دستگاه تونل به‌طول ۳۱ هزار و 850 متر به‌ صورت رفت‌ و برگشت دارد، 25دستگاه پل به‌طول سه هزار و 137 متر با ویژگی‌های خاص مثل ارتفاع  ۷۰ متری دارد.

طول قطعه یک آزادراه تهران - شمال۳۲ کیلومتر است که با افتتاح این قطعه مسافت بین شهر تهران تا چالوس ۶۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت که از این مسیر 26 کیلومتر در حوزه استان تهران و 6 کیلومتر مابقی در حوزه استان البرز قرار دارد .

پیش‌بینی می‌شود که در هر شبانه روز حدود ۱۲ هزار تردد در این آزاد راه انجام شده و در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۵ درصد مردم از آن استفاده مستمر داشته باشند و ۲۰ درصد نیز به شکل عبوری از آن استفاده کنند؛ به همین دلیل تصمیم بر شناور بودن نرخ عوارضی این آزادراه است.

چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از  منابع اعتباری دولت و بنیاد مستضعفان  برای ساخت این آزادراه هزینه شده است و نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش روز این ابر پروژه عمرانی است.

مسافرت مسافران شمال از پنجشنبه از بزرگراه همت پس از تقاطع آزادگان آغاز می‌شود و در مسیر ۳۲ کیلومتری تا سه‌راهی شهرستانک در جاده قدیم کندوان ادامه دارد. مسافران شمال سپس وارد جاده قدیم کندوان می‌شوند و در منطقه مرزن‌آباد به قطعه چهار آزادراه تهران – شمال می‌رسند که سال‌ها پیش افتتاح شده است.

قطعه دو آزادراه تهران - شمال به‌طول ۲۲ کیلومتر هم‌اکنون توسط پیمانکاران ایرانی درحال ساخت است و طولانی‌ترین تونل کشور به‌طول  ۶.۵ کیلومتر در این منطقه همزمان با اجرای قطعه یک با روند خوبی در دست تکمیل است.

 طبق پیش‌بینی مسوولان یک باند این قطعه تا دو سال آینده و قبل ازپایان دولت تدبیر و امید زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد، قطعه ۴ این آزادراه که منتهی به چالوس است در سال ۹۲ زیر بار ترافیک رفت.

شایان ذکر است کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، بالابردن ضریب ایمنی سفر و در نهایت جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی و حفظ محیط زیست با کاهش مصرف سوخت از مهتمرین اهداف این پروژه می باشد. 

 

  نظرات

نظری وجود ندارد.

نام
ایمیل
وب سایت
عنوان
نظر
تصویر امنیتی
وارد نمودن کد